יהלום לב הנצח

יהלום לב הנצח הוא השם שהעניקו לו בעליו הקודמים בקבוצת שטיינמץ, אותה הקבוצה המוכרת לכם מיהלום הכוכב הוורוד ויהלומים יקרים אחרים. מדובר ביהלום כחול נדיר ביותר ובמשקל של 27.64 קראט. יהלום לב הנצח הוא בקטגוריה של Fancy vivid blue ודירוג VS2. היהלום לוטש לצורת לב על ידי טובי המלטשים של קבוצת שטיינמץ. היהלום הוצג לציבור, לצד יהלומים חשובים אחרים, באירוע אשר נערך לקראת סוף המילניום ולאחר מכן בתערוכת המילניום; תערוכה אשר נערכה בכיפת המילניום בלונדון והוצגו בה יהלומים מפורסמים נוספים, ביניהם יהלום המילניום. שם היהלום מבטא את צורתו ואת נצחיות היהלומים אשר שורדים על כדור הארץ כבר מיליארדי שנים.

יהלום זה הוא היהלום הכחול השישי בגודלו בעולם. מדובר ביהלומים נדירים ביותר הנוצרים כתוצאה מנוכחותו של הייסוד בור בשלב ההיווצרות של היהלום. היהלום שייך לקבוצת IIb המתייחסת ליהלומים ללא חנקן והם מהווים פחות מעשירית האחוז של היהלומים שהתגלו עד כה. המכרות אשר בהם נמצא יהלומים כחולים הם מכרה גלוקונדה בהודו ומכרה פריימיר בדרום אפריקה אשר נחשב למקור העיקרי. בממוצע מתגלה רק יהלום כחול אחד בשנה אשר יש לו גודל ומשקל משמעותי.
כמו יהלומים כחולים אחרים, יהלום זה נמצא במכרה פריימיר בדרום אפריקה במהלך שנות התשעים ולאחר מכן נרכש על ידי קבוצת שטיינמץ. לא נחשפו פרטים מדויקים על משקל האבן הגולמית בטרם החיתוך והליטוש, אנו רק יודעים את משקלו הסופי. היהלום לוטש בראשות צוות מומחים אשר עבדו בו זמנית על ליטוש של מספר יהלומים כחולים בפרויקט אשר נמשך למעלה משלוש שנים ותחת לחץ זמן לסיימם לקראת המילניום החדש.

היהלום נחשף לציבור לצד 11 יהלומים אחרים, וביניהם יהלום המילניום, באירוע חגיגי אשר נערך בחודש אוקטובר 1990 בלונדון. היה זה אירוע נוצץ בו השתתפו כל ראשי דה בירס וחברת שטיינמץ. את היהלום הציג ניקי אופניהיימר, יו"ר קבוצת דה בירס ואת האירוע כיבדה בנוכחותה נערת ג'ימס בונד דאז, סופי מרסו. לאחר מכן היהלום הוצג בכיפת המילניום, בתערוכה פתוחה לציבור, למשך שנה ו 12 מיליון איש הגיעו לצפות בו. במהלך התערוכה אף נעשה ניסיון לגנוב את היהלומים, ניסיון שנכשל.

ערכו של היהלום הוערך באותה התקופה(2007) בכ 16 מיליון דולר. אך בעקבות מכירה של יהלום כחול אחר באירוע של סאות'ביס בו שולמו 1.32 מיליון דולר לקראט, ערכו של יהלום לב הנצח הוערך מחדש בסכום הקרוב יותר לשלושים מיליון דולר. הפעם האחרונה שיהלום הנצח הוצג לציבור היתה בתערוכה שארגן מוזיאון הסמיתסוניאן ב 2003. היהלום הוצג לצד יהלומים מפורסמים אחרים וצוין כי היהלום הושאל על ידי בעליו הפרטיים שנשאר תחת זהות אנונימית. לא ידוע מי הם הבעלים וכמה שולם עבורו אך ככל הנראה הוא נמכר במהלך תערוכת המילניום בשנת אלפיים.

כתבות נוספות

 
More Articles
אבן (stone) – יהלום אש (fire) – משחק אור באבן הנגרם כתוצאה משבירת האור הלבן
שמו של השליט המוגולי אקבר שאה (1556-1605) חרוט על יהלום זה ומכאן שמו. ככל הנראה
יהלום הסנסי היא יהלום בצבע צהוב ובמשקל של 55.23 קראט. יש הטוענים שזוהי האבן הראשונה
היהלום נקרא על שמו של הדוכס ג'וזף (1872-1962), נסיך הונגריה ובוהמיה, אשר החזיק ביהלום. מדובר
סגירת תפריט
Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.
×

עגלת קניות