הירח הכחול של ג'וזפין

הירח הכחול הוא יהלום אותו רכש איל הנדל"ן גוזף לאו לבתו בת השבע ומיד שינה את שמו ל"הירח הכחול של ג'וזפין.  מדובר ביהלום פנסי בגודל נדיר של 12.03 קראט. היהלום נמכר במכירה פומבית שערך בית המכירות סאות'ביס בנובמבר 2015. מדובר ביהלום נדיר בגודלו ובהתחשב בכך שמדובר ביהלום פנסי כחול ונטול תכלילים נדירותו גדולה שבעתיים.

היהלום נמכר במכירה פומבית במחיר שיא של 48.6 מיליון פרנקים שוויצרים (שווה ערך ביום המכירה ל 48.4 מיליון דולר). היהלום הכחול היה גולת הכותרת של המכירה באותו היום מכיוון שנחשב לאחד היהלומים הכחולים הגדולים ביותר שידועים. בית המכירות סאות'ביס העריך שיקבל עבורו 34-54 מיליון פרנקים ואתם יכולים לתאר את המתח באולם המכירות כאשר היהלום התקרב למחירו הסופי וקהל רב החל להצטופף במקום. שימו לב שרוכש היהלום לא נכח באולם אלא ביצע את מלחמת המכירים במהלך שיחת טלפון אשר נמשכה שמונה דקות.

היהלום מלוטש בצורת כרית ונמכר כאשר הוא משובץ בטבעת. על פי בדיקות המעבדה מדובר ביהלום בדרגת fancy vivid blue שהיא הדרגה הגבוה ביותר. מי שהביט בו אמר שהוא מזכיר את צבעו של האוקיינוס כאשר השמש משחקת עם הגלים.

מקור השם הירח הכחול הוא בתופעה האסטרונומית המכונה ירח כחול ונחשבת לתופעה נדירה. מיד עם הרכישה שינה בעליו של היהלום את שמו לירח הכחול של ג'וזפין על מנת לכבד את ביתו בת השבע. שימו לב שיום קודם בבית המכירות קריסטי בג'נבה נמכרה טבעת יהלום ורוד לקונה אנונימי אשר שינה את שמה ל Sweet Josephine. דבר המעלה השערות שמדובר באותו הקונה.

על פי דיוויד בנט, העומד בראש חטיבת התכשיטים הבינלאומית של סאות'ביס, מדובר במכירה אשר שברה שני שיאים – זהו היהלום היקר בהיסטוריה והתכשיט היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית. מבחינת העלות לקראט מדובר ב 4.02 מיליון פרנק שוויצרי לקראט.

קצת על מוצאו של היהלום

מקורו של היהלום במכרה קולינן בדרום אפריקה, הוא נחתך מתוך יהלום גולמי במשקל של 29.6 קראט אשר התגלה כשנה קודם.  מכרה זה ידוע בזכות היהלומים הכחולים שבו ומשם גם הגיע יהלום מפורסם אחר "כוכב אפריקה" המשמש אחד מתכשיטי הכתר; כינוי לתכשיטים אותם עונדים אנשי המלוכה בזמן הכתרת מלך חדש.

כתבות נוספות

 
More Articles
אבן (stone) – יהלום אש (fire) – משחק אור באבן הנגרם כתוצאה משבירת האור הלבן
שמו של השליט המוגולי אקבר שאה (1556-1605) חרוט על יהלום זה ומכאן שמו. ככל הנראה
יהלום הסנסי היא יהלום בצבע צהוב ובמשקל של 55.23 קראט. יש הטוענים שזוהי האבן הראשונה
היהלום נקרא על שמו של הדוכס ג'וזף (1872-1962), נסיך הונגריה ובוהמיה, אשר החזיק ביהלום. מדובר
סגירת תפריט
×

עגלת קניות