איך לבחור טבעת אירוסין

ישנם אירועים משמעותיים וחשובים מאוד בחייו של אדם אשר מקובל ונהוג לציין אותם בחגיגות מפוארות, ארוחות פאר באולמות אירועים וברוב המקרים, גם על ידי רכישת טבעת. אולי האירוע החשוב והמשמעותי ביותר שבדרך כלל מסמנים אותו בענידת טבעת הוא טקס הנישואין, אולם במדינות רבות בעולם מקובל כי גם טקס האירוסין, המקדים אותו, מצוין על ידי טבעת (אשר בדר"כ שונה מטבעת הנישואין בצורת ואבנים המשובצות בה).
מה ההבדל בין טבעת אירוסין לטבעת נישואים?

פרט להיותה מתנה בין הגבר והאישה וסמל לטקס הנישואין ולמערכת היחסים ביניהם, לטבעת ישנו גם תפקיד חברתי מובהק, והיא משמשת כקוד לבוש ומוסכמה חברתית אשר באה לסמל את מעמדו של עונד הטבעת כאדם מאורס (או נשוי). לפיכך, המראה האופייני הברור של הטבעות השונות מאפשר לזהותם בקלות כטבעת אירוסין או טבעת נישואין.

טבעת האירוסין – מקובל בדר"כ שטבעות אירוסין הנן טבעות המשובצות ביהלומים או באבנים יקרות (בדר"כ יהלומים).

טבעת נישואין – על פי ההלכה היהודית טבעת הנישואין צריכה להיות בערך של לפחות פרוטה, בצורתה חלקה ופשוטה ועשויה כמקשה אחת מחומר אחד ללא ערבוב חומרים או שיבוץ אבנים בטבעת.

איך לבחור טבעת אירוסין ?

בעוד רכישת הטבעות וההכנות לקראת החתונה הקרבה הם מהמאורעות המשמחים והמרגשים בחייו של כל אדם, ואנו תמיד שמחים לקחת בהם חלק, בבואנו לבחור את טבעת האירוסין המתאימה רבים מאיתנו נתקלים בחוסר ידע ובחוסר יכולת לקבל החלטה לגבי בחירת הטבעת עצמה.

מה אנחנו צריכים לדעת כשאנחנו בוחרים טבעת אירוסין?

עיצוב קלאסי או מעוצב – ישנם 2 סוגים עיקריים של טבעות אירוסין:

הסוג הראשון והנפוץ מכולם הוא "טבעת אירוסין הקלאסית", טבעת זו, שבמרכזה משובץ יהלום מרכזי אחד מכונה גם "טבעת סולייטיר". זוהי טבעת האירוסין הנפוצה והיא פופולרית בעיקר מכיוון שטבעת האירוסין היא טבעת שתשמש את האישה לאורך כל חייה במגוון סיטואציות, פרטי לבוש וכו' ולכן סגנון קלאסי מאפשר להתאים אותה לכל מראה.

הסוג השני הנו טבעת אירוסין מעוצבת – סוג זה של טבעות מאפשר את עיצוב הטבעת על פי כל צורה, טרנד מאפיין מיוחד או כל עיצוב שתרצו. היתרון המשמעותי בסוג זה הוא הייחודיות שמתאפשרת בעיצוב הטבעת, ומתאים לאישה שמחפשת טבעת שתבדיל אותה משאר הטבעות בשוק. אנו ממליצים על העיצוב הקלאסי כי לעתים טרנדים חולפים וסגנונות עיצוב הופכים ללא רלוונטיים כאשר הטבעת לעומת זאת , אמורה להיות פריט קבע שמחזיק מעמד לאורך זמן מבחינה אופנתית. ישנם אירועים נוספים בחיינו כגון לידה, ימי הולדת, ימי נישואין וכד' שבהחלט יש מקום לרכוש טבעת בעיצוב מיוחד שהאישה תענוד ליד הטבעת הקלאסית.

בחירת היהלום – כפי שציינו קודם, האבן המשובצת, או היהלום, הוא ה"כוכב" של הטבעת. לסוג האבן, והגודל ישנה חשיבות מכרעת בטבעת ובמקרים רבים, מחיר הטבעת עצמה הוא אף שולי ביחס למחיר היהלום ולכן בחירת היהלום היא משמעותית במיוחד בעת בחירת טבעת.

מהם המאפיינים הקובעים את מחירו של היהלום?

אלו המאפיינים העיקריים אשר על פיהם נקבע מחירו ואיכותו של יהלום:

1. גודל – אולי המאפיין החשוב מכולם, גודל היהלום נקבע לפי קראט (0.20 גרם) אשר מחולקים לפי נקודות (100 נקודות לקראט). חשוב לציין כי מכיוון שיהלומים גדולים יותר הנם משמעותית נדירים יותר, אבן גדולה יותר תמיד תהיה בערך גבוה יותר משתי אבנים קטנות באותו המשקל ובטיב.

2. צבע – צבעם של יהלומים נע על פי טבלה מהצבע השקוף ביותר (אשר מסומן ב D) ועד לדרגה Z (יהלומים צהבהבים ו/או חומים מעט). כלל האצבע הוא – ככל שהיהלום שקוף וחסר צבע יותר, כך ערכו יהיה גבוה יותר.

3. נקיון – מאפיין זה בודק את דרגת הפגמים ו/או הליקויים ביהלום כפי שניתן לראות בהתבוננות עליו, ככל שהיהלום יהא יותר חף מפגמים, כך ערכו יהיה גבוה יותר. הנקיון מצוין על פי 9 דרגות שונות של נקיון.

4. חיתוך – אופן חיתוך האבן, שנחשב לאחד השלבים המשמעותיים ביותר הקובעים את איכותה, ונעשה על ידי אומן ובעל מקצוע המתעסק בליטוש יהלומים, משפיע בצורה משמעותית על השקיפות שלה, על הצבע ועל המראה הכללי של היהלום כאשר אבן שנחתכה בצורה מקצועית מוסיפה לערכה משמעותית. ישנם חמישה דרגות חיתוך ונהוג לציין אותם כך: Poor, Fair, Good, Very Good, Excellent .
בנוסף ישנם צורות שונות של יהלומים:

עגול (Round) : הצורה הבסיסית המוכרת ביותר של היהלומים.

טיפה (Pear) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי נראית כטיפה/אגס שפיצית בצד אורך אחד ומעוגלת בצדה השני.

אובל (Oval) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי, נראית כביצתית ומעוגלת בכל קצבותיה.

מרקיזה (Marquise) : אחת מצורות הפנטזי, נראת כמו סירה שבשתי קצבותיה היא שפיצית.

פרינסס (Princess) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי ,נראת כמרובע בעל שווה צלעות.

בגט (Baguette) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי, נראת כמלבן מוערך וליטושה מדורג.

טייפר (Taper) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי , נראית כטרפז וליטושה מדורג.

אמרלד (Emerald) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי , נראת כמלבן וליטושה מדורג.

רדיאן (Radiant) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי , נראת כמלבנית אך גם כמרובעת.

אשר-קאט (Asher-cut) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי , נראת כמרובעת עם ליטושים מדורגים.

משולש (Triangle) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי , נראת כמשולש בעל שווה צלעות.

לב (Heart) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי , נראת כ-לב.

קושן (Cushion) : אחת מצורות ליטושי הפנטזי , נראת כמלבנית עם פינות מעוגלות.

More Articles
אבן (stone) – יהלום אש (fire) – משחק אור באבן הנגרם כתוצאה משבירת האור הלבן
שמו של השליט המוגולי אקבר שאה (1556-1605) חרוט על יהלום זה ומכאן שמו. ככל הנראה
יהלום הסנסי היא יהלום בצבע צהוב ובמשקל של 55.23 קראט. יש הטוענים שזוהי האבן הראשונה
היהלום נקרא על שמו של הדוכס ג'וזף (1872-1962), נסיך הונגריה ובוהמיה, אשר החזיק ביהלום. מדובר
סגירת תפריט
×

עגלת קניות